Keputusan Pra Sekolah 2018


Keputusan permohanan pra sekolah boleh disemak mulai 5-20 hb Ogos di laman web eprasekolah.moe.gov.my
alhamdulillah....permohonan kakak awliya untuk masuk pra sekolah dah berjaya..
syukur...

so tahun depan kakak awliya dan adra dah berasingan sekolah..
adra masih di PASTI.
risau juga aku....adra ni susah nak pergi sekolah kalau kakak dia takde...
macam kakak dia demam ke tak pergi...dengan dia sekali tak nak ke sekolah..
hhhmmm camne la tahun depan ni bila kakak awliya dah masuk pra sekolah...
harap-harap tahun depan adra dah pandai berdikari sendiri tanpa ada kakak...

berbalik kepada cerita pra sekolah ni..
sebenarnya aku tak plan pun nak masukkan kakak awliya ni ke pra sekolah..
ye la kan, pra sekolah ni ada tapisan...bukan apply je dapate..
tapi kalau dapat memang rezeki...
kakak ipar aku yang juga merupakan seorang guru, selalu galakkan kami hantar anak ke pra sekolah di bawah KPM..
bila dia cerita kebaikkan silibus di bawah KPM dan guru-guru di pra sekolah ni adalah guru yang bertauliah...rasa berminat juga.
tapi tu lah, ada syaratnya dan keutamaan berdasarkan merit pendapatan ibu bapa juga diambil kira...sebab tu masa apply kena bagi sekali slip gaji...

masa ni pun tak terpikir nak apply untuk adra sekali...kan kata tak plan kan...
sepatutnya aku apply je la, kalau rasa nak tolak lepas tu bole je kan...huhu
takpe lah, sekolah PASTI pun ok je...
tak jauh pun pra sekolah dan PASTI tu..
aku cadang nanti kakak awliya akan duduk daycare di PASTI lepas habis kelas...
so kakak awliya masih dapat temankan adik di sebelah petang...

asalnya aku tersilap isi borang sebenarnya....
aku nak isi permohonan darjah 1 bagi tahun 2019 untuk kakak awliya..
masa aku isi ni bulan Mac..
main isi je...bila dah complete semua...
baru aku perasan itu untuk pra sekolah...hehe...tah apa2 aku ni...
dah alang2 isi tu, aku pun teruskan je laaa....
selepas isi permohonan secara online, sepatutnya aku perlu hantar dokumen hardcopy
sebelum 31 Mei 2017.
aku pula masa tu lupa nak hantar dokumen hardcopy tu...
masa tu sibuk nak bersalin anak no 3 ni...
lepas bersalin lagi sibuk dengan hal anak2...memang lupa terussss....
aku rasa permohonan tu mesti kena reject la kan...
aku pikir takpelah, masih lagi boleh bersekolah dekat PASTI tu...
so far ok je sekolah tu kan...
tup tup bulan 7 aku dapat satu whatapps...dari staff sekolah
minta aku hantar dokumen semua dekat pihak sekolah...
ehh aku ingatkan dah kena reject...
kelam kabut juga minta asben pergi hantarkan dokumen...

alhamdulillah masih ada rezeki....
akhirnya berjaya juga dapat dekat sekolah yang aku minta..
20/9/2017 ni ada sesi taklimat kepada ibubapa..
aku lak yang rasa xcited haha...
nanti aku update apa2 info masa taklimat tu nanti..
pengalaman pertama aku ni untuk hantar anak ke pra sekolah..
dah siap-siap bagitau dekat kakak awliya, tahun depan dia sekolah baru...
aku tak risau sangat dekat awliya ni, dia jenis cepat sesuaikan diri dengan cepat berkawan...
pra sekolah ni pun sebagai persediaan kakak awliya untuk masuk sekolah darjah 1 nanti..
semoga dipermudahkan semua urusan persekolahan anak2 ku nanti...insha allah amin




Comments

Post a Comment

hanizamhuri@gmail.com

Popular posts from this blog

Jemputan Majlis Aqiqah & Kesyukuran

Persediaan ke China

Family trip ke Sabah 2018: Penginapan di Kota Kinabalu